Hoe de werkgever een sterk merk wordt
De case in het kort
Employer brand content sessie (online)
Er worden nu nog meer sessies gepland voor andere afdelingen. Elke afdeling heeft een unieke bijdrage aan het merk.
Het proces
Het uitgangspunt van de sessie was:
Nieuwe medewerkers kunnen een werkgever pas aantrekkelijk vinden, als de bestaande dat ook doen!
Jij maakt <bedrijfsnaam> aantrekkelijk (om privacy redenen wordt de naam van de organisatie niet genoemd)
Ik kende de communicatiemanager al van een eerder congres waar ik dagvoorzitter was. Vorig jaar bracht ze mij in contact met een andere afdeling binnen de organisatie, die ondersteuning nodig had met hun positionering. Nu vroeg ze mij opnieuw om de zaak in beweging te brengen. Waarom ze mij vroeg? Omdat we een goede persoonlijke klik hebben. Dat is altijd fijn om te horen! Ik werk net zo graag met haar samen.
Tijdens dit proces mocht ik ook weer lekker los gaan met tekenen. Ik maakte een animatiefilmpje voor de uitnodiging en tekende alle elementen in de online presentatie, zodat ze (conform huisstijl) een duidelijk beeld schetsten van wat we gingen doen en wat we wilden bereiken.
In de brainstormfase werkten we als team (communicatie, HR en ikzelf) om een programma samen te stellen dat zowel inhoudelijk het juiste opbrengt als dat het iets toevoegt voor de medewerker. Die steekt daar zijn of haar tijd in! Het was mooi omdat vandaag samen te zien komen in de evaluatie (zie foto hier onder).
Goh, doe jij dat ook? Ik ben begonnen met deze business cases te schrijven, omdat mensen vaak niet eens weten wat ik allemaal doe. Op deze manier heb je een voorbeeld van een traject dat ik voor een bedrijf begeleid. Geen enkel traject is overigens hetzelfde, dus daarom onderzoek ik altijd eerst met de vraagsteller wat er bereikt mag worden. Daarvoor mag je altijd contact met mij zoeken.
0 reacties